Kurumsal Site Tasarımı

Kurumsal Site Tasarımı

Kurumunuzun internetteki temsilcisi web sitenizdir. Kurumsal web tasarımınız, etkili ve ilgi çekici ise geri dönüşüm etkisi fazla olur. Bu nedenle firmanız için kurumsal web tasarımı yaptırmak istediğinizde profesyonel bir firmadan destek almanız gerekmektedir.

Kurumsal web tasarım, bir işletme ya da kurum ile ilgili hizmet sunduğu kitleye doğrudan arz edileceği sebebiyle tüm ayrıntılar ele alınarak çalışılmalıdır.

Dijital kimliğiniz ile ilgili yapılabilecek en ufak bir hata, saygınlığınız ve prestijiniz açısından kötü sonuçlar doğurabilmektedir. Bir firma için Kurumsal Web Site Tasarımı yaptırmak istenildiğinde o kurumun kurumsal renkleri, kurumsal kimliği, kurumsal fontu, kurumsal logosu, vizyonu, hizmetleri, ürünleri ve faaliyetleri hususlarında son derece uyum ve çerçeve içerisinde değerlendirilmeli ve kurumsal web site tasarımı bu etmenler dikkate alınarak dizayn edilmelidir.
 

Kurumsal Web Tasarım Nasıl Olmalıdır?

Kurumsal web tasarımda en büyük etken, sadelik ve işleyiştir. Kurumsal internet sitesi tasarımlarında renk olarak beyaz ve gri alanların etkin kullanımı ve etkileyici olması gibi birçok detayların çok iyi bir biçimde tasarlanarak web tasarımı yapılan firmayı kurumsal ve profesyonel bir şekilde göstermesi sağlanmalıdır.

Bir firmanın ne kadar kurumsal olduğu web sitesinden rahatlıkla görülebilmektedir. Web site dizaynına yeterli derecede özen ve dikkat göstermeyen kurum ya da kuruluşlar, internet sitelerini ziyaret eden ziyaretçiler tarafından olumsuz bir algıya kapılmalarına neden olmaktadır.

Kurumsal internet siteleri, şirketlerin internette itibarını belirler. Firmalar ürün ya da hizmetlerini sunmak için profesyonel bir ekibi olan firmalar, internet sitelerini yaptırmalıdırlar. Firmanın kurumsal logosu şirketi en iyi şekilde yansıtmalıdır. Firmanın sahip olduğu logo, şirketi her zaman en iyi şekilde göstermelidir.

Kurumsal web sitesi anlaşılır ve sade olmalıdır ve ziyaretçiyi yormamalıdır. Giriş sayfanız sitenizin vitrinidir. Firmanızın tanıtımı, duyuruları ya da kampanyaları ana sayfada olmalıdır. Menüler, kullanıcıların isteklerine kolayca bulabilecekleri gibi olmalıdır. İçeriksiz başlıklar yer almamalıdır. Ziyaretçilerinizin iletişim kurabilecekleri iletişim bilgileri ve formu konulmalıdır. Kurumsal web sitesinin kolay kullanılabilir admin paneli olmalıdır. En önemli olan kurumsal web sitenizin optimizasyonu ve reklam planı yapılmalıdır.

Sitenizin sayfaları çok hızlı açılmalıdır. Oluşturulan sayfalar bu bilinçle profesyonelce uzmanlar tarafından yapılmalıdır. Sayfa içerisindeki resim ve video dosyaları optimize edilmeli ve en uygun formatlar seçilmelidir.

Arama motorlarında web sitesinin içeriğine uygun hedef kitlenin aradığı olası anahtar kelimelerin yer alması sonucunda web sitenin mutlaka üst sıralarda gözükmesi sağlanmalıdır. Bununla ilgili yine konunun uzmanı kişi ya da kişiler tarafından Arama Motor Optimizasyonu SEO uygulanmalıdır, bu çalışma hatasız olmalıdır ve kesinlikle açılmayan sayfalara yapılan linklemelerden uzak durulmalıdır(kırık link). İnternet sitesindeki sayfaların, resimlerin, videoların, ekli dosyaların ve formların sorunsuz çalışması sağlanmalı ve bunların hepsinin kontrolleri mutlaka yapılmalıdır.

Kurumsal internet sitesi her şeyden önce siteyi ziyaret eden kullanıcıların beğenisini kazanmalıdır. Sitenizin ziyaretçileri, firmanız ile ilgili tüm bilgilere kolayca ulaşmalıdır. Kurumsal web sitesi örnekleri incelendiğinde hepsinde benzer sayfa başlıkları gözükmektedir. Mesela şirketiniz hakkında bilgilerin yer aldığı benzersiz bir 'hakkımızda' sayfası olmalıdır. Sayfanıza gelenler, web sitenizden sizin ne olduğunuzu ve hangi sektörde çalıştığınızı öğrenmelidirler. Kurumsal web sitesi teması firmanızın logosuna uygun sade ve kullanılabilirliği olan bir dizayna sahip olmalıdır.

Bu sebeple milyonlarca insanın interneti yaygın ve etkin bir şekilde kullandığı günümüzde, diğer tanıtım alanlarına oranla kurumsal web sitesi daha çok özen ve özveri ile yapılmalı ve profesyonel bir firma tarafından oluşturulmalıdır.